REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
OPPROJEK.COM.PL
STRONY TRANSAKCJI
- SPRZEDAJĄCY: firma OPPROJEKT SP Z. O. O. z siedzibą ul. Wiązowa 20,87-123 Brzozówka, posiadająca NIP 8792751392 oraz REGON: 526499564, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@opprojekt.com.pl, numer telefonu: 798- 020- 032
- KUPUJĄCY: dowolna osoba fizyczna lub prawna korzystająca ze strony internetowej opprojekt.com.pl oraz posiadająca zdolność do czynności prawnych.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym opprojket.com.pl prowadzony jest przez OPPROJEKT SP. Z O. O. z siedzibą ul. Wiązowa 20, 87-123 Brzozówka
- Sklep opprojket.com.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Niniejszy regulamin określa warunki korzystania ze sklepu internetowego za pośrednictwem witryny internetowej dostępnej pod adresem opprojket.com.pl
- Każdy Kupujący z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu opprojekt.com.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Za pośrednictwem witryny internetowej opprojekt.com.pl sprzedawane są towary w postaci dokumentacji projektowej domów typowych.
- Podane przy towarach ceny są kwotami brutto. Firma jest zwolniona z podatku VAT.
- Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura.
- Złożenie zamówienia przez Kupującego jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu.
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie internetowej opprojekt.com.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Sprzedającego.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej opprojekt.com.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KLIENT/ USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma (PROJEKT) albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu internetowego.
- SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem opprojekt.com.pl.
- SPRZEDAWCA/ USŁUGODAWCA – OPPROJEKT SP. Z O. O. z siedzibą ul. Wiązowa 20,87-123 Brzozówka, NIP: 8792751392, REGON: 526499564, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@opprojekt.com.pl, numer telefonu: +48 798-020-032.
- UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA– ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
- KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.)
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
PRAWA AUTORSKIE
- Z uwagi na ustawę o prawach autorskich Sprzedającemu przysługują prawa autorskie do Dokumentacji projektowej domów typowych. Prawa autorskie Sprzedającego nie są ograniczone w zakresie objętym umową i w momencie zakupu zostają przeniesione na Kupującego do jednorazowego wykorzystania podczas realizacji inwestycji wyłącznie przez Kupującego.
- Każdy egzemplarz towaru jest oryginalnie zabezpieczony plombą, której usunięcie skutkuje jednorazowym wykorzystaniem praw autorskich do realizacji inwestycji przez Kupującego i nie podlega zwrotowi.
- Prawa autorskie do Dokumentacji projektowej nie mogą być przez Kupującego przeniesione na osoby trzecie.
- Wszelkie materiały graficzne wykorzystane do prezentacji projektów na stronie opprojekt.com.pl objęte są ochroną prawa autorskiego. Wykorzystywanie ich do celów komercyjnych bez zgody i wiedzy autorów jest zabronione i grozi konsekwencjami prawnymi.
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem biuro@opprojekt.com.pl są własnością OPPROJEKT SP Z. O.O. ul. Wiązowa 20,87-123 Brzozówka, NIP: 8792751392, REGON: 526499564, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@opprojekt.com.pl, numer telefonu: +48 798-020-032.
- Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Sprzedającemu, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony biuro@opprojekt.com.pl, bez zgody Sprzedawcy.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem biuro@opprojekt.com.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem biuro@opprojekt.com.pl użyte są w celach informacyjnych
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Sklep opprojekt.com.pl prowadzi sprzedaż detaliczną oraz hurtową Produktów za pośrednictwem sklepu internetowego
- Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych, prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek Polski.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena Produktu podana na stronie internetowej Sklepu podana jest w kwocie brutto (PLN) Firma jest zwolniona z podatku VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Forma składania zamówień:
- poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (opprojekt.com.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@opprojekt.com.pl,
- telefonicznie pod numerem: +48 798- 020- 032.
- W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu tj. od 9 do 16 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 16, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
- Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania, aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt 5.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
- Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- formularz odstąpienia od umowy,
- niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki
- system płatności online z wykorzystaniem platformy Przelewy 24
- W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 54 1050 1979 1000 0090 8288 4363 (Bank ING) OPPROJEKT SP Z O. O. ul. Wiązowa 20,87-123 Brzozówka, NIP: 879-275-13-92. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
- W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych. Klient jest zobowiązany do zapłaty za Zamówienie i odebranie Produktu od dostawcy.
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- W przypadku wyboru płatności opisanej w pkt 7.1, Produkt zostanie wysłany dopiero po zaksięgowaniu wpłaty.
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
- Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika. Czas kompletowania Produktu wynosi od 7 do 14 dni roboczych od momentu zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy albo przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę w przypadku wyboru zapłaty za pobraniem.
- Dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 1 do 2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
- Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej lub paczkomatem.
REKLAMACJA PRODUKTU
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
- Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@opprojekt.com.pl.
- W powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres: ul. Wiązowa 20, 87-123 Brzozówka.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
- W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w Regulaminie– nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Kupującym, o którym mowa w Regulaminie Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany Produktu na wolny od wad.
- Odpowiedź na reklamację jest przekazywana z użyciem poczty elektronicznej wiadomością e-mailową.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Kupujący, o którym mowa w Regulaminie ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: ul. Wiązowa 20,87-123 Brzozówka.
- Klient, o którym mowa w Regulaminie, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Klient, o którym mowa w Regulaminie, powinien obchodzić się z Produktem i sprawdzać go tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
- Z zastrzeżeniem pkt 4.2 Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient, o którym mowa w Regulaminie, wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży i zwrocie zakupionego produktu- zgodnie z pkt 4.2.
- Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu, poniesionych przez Kupującego dodatkowych kosztów.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem.
- Kupujący odstępujący od Umowy Sprzedaży ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
- Termin czternastodniowy na odstąpienie od umowy liczy się od dnia, w którym Kupujący, objął Produkt w posiadanie.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim iw języku polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd ze względu na siedzibę Sprzedającego
- Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Klient w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.